„Dotace činí 2 miliony ročně od města a půl milionu doplácí dopravní podnik," uvedl k tomu Zavoral. „Zlepšení vidím velmi složitě. Ta lanovka vede z obchodního centra na Větruši, buď tam tedy budou lidi chtít jezdit na výlet, nebo nebudou, nevím, jak to změnit."

Jediné, co podle Zavorala může město s dopravním podnikem dělat, je prý apelovat na turisty a občany Ústí, aby lanovkou víc jezdili. „To je tak jediné, co s tím můžeme dělat. Neumím ale vyčíslit, kolik by  reklama na lanovku přinesla dalších cestujících," dodal s tím, že lanovka je dědictví minulosti, se kterým se musíme vypořádat.

Podle členů platformy Lepší Ústí je největší problém v tom, že lanovku nelze považovat za veřejnou službu. „Bývalé vedení dostalo město do řady neřešitelných průšvihů," komentoval to například Marian Páleník z platformy. „MHD je veřejná služba, tudíž je v pořádku, že se dotuje, k tomu se nedá víc říci."

Ani on nevidí řešení.„Když ji zastaví, bude to špatně, když zdraží jízdné, bude tam chodit méně lidí, je to prostě neřešitelné. Má to ovšem další rovinu, že lana vedou od soukromníka k soukromníkovi, takže, ať si to platí ti soukromníci. To je stejné, jako rekonstrukce Malé Hradební, tu si měl také zaplatit majitel Fora."

Jedněmi z nejvýraznějších kritiků  stavby lanovky v minulosti bývali zastupitelé opoziční KSČM. Například Pavel Vodseďálek. „Ačkoliv jsme byli proti, ukázalo se, že lanovka je platnou součástí města, funguje jako lákadlo na turisty. Už při výstavbě se plánovalo, že ji bude  třeba dotovat dvěma a půl miliony korun. Takže si myslím, že je lepší provoz udržet," řekl.

Podle náměstka primátora Pavla Bočka (TOP 09) je samozřejmě nesmysl teď lanovku bourat, ostatně by to ani nebylo možné kvůli takzvané udržitelnosti projektu. To je doba, po níž musí dotovaný projekt, ať již EU, nebo státem, fungovat beze změn. Jinak se příjemce, v tomto případě Ústí nad Labem, vystavuje riziku sankcí a vracení dotace. „Můj názor je, že naši předchůdci měli cílit své snažení v dobách přílivu peněz jiným směrem," kritizoval Boček.

„Ztrátovost lanové dráhy je nepříjemná. Nezbývá, než tuto rádoby atrakci brát jako fakt a platit. Nelze předpokládat nárůst zájmu turistů, spíše naopak, ale nechci předjímat. Ústí prostě musí zvážit, kde je hranice udržitelnosti. Zeptejte se mě za rok,  přál bych si, abych se zmýlil, nedělalo by mi problém si to přiznat."