Ústecké letiště kvůli neuznanému statutu není zaneseno v leteckých mapách a databázích letišť. A právě na to jsou peníze potřebné.

„Letecká informační služba Praha všechny piloty zamýšlející přistát na našem letišti informuje o jeho uzavření. Schází nám totiž dokončit závěrečný soubor úkonů a splnit dokumentaci a technické požadavky Úřadu civilního letectví," sdělil člen rady Aeroklubu Ústí Petr Bína.

Potřebné dokumenty a náklady na provoz

Na získání statusu a vyřešení potřebných dokumentů potřebuje klub 110 tisíc korun. Dalších 70 tisíc korun měsíčně pak spolknou náklady za provoz a pronájem letiště od společnosti Ústecká letecká s. r. o.

„Náš rozpočet je tvořený jen členskými příspěvky. Měsíční finanční výpomoc by nám umožnila dlouhodobě provozovat letiště na odpovídající a profesionální úrovni a dále ho rozvíjet. Výhledově by rovněž bylo možné více zpřístupnit areál letiště veřejnosti a vycvičit také nové piloty na letadlech, která Aeroklub vlastní," doplnil předseda ústeckého Aeroklubu Ondřej Otta s tím, že ale už i v současnosti letiště slouží k nejrůznějším účelům. Probíhají zde výcviky záchranářů, hasičů a bezpečnostních složek či akce pro mládež související s leteckou činností.

„Letiště je rovněž důležitý dopravní uzel v regionu, který často využívají letečtí turisté a podnikatelé. Pravdou je, že veřejnost má také velký zájem o hangáry a možnosti příletů. Po zlegalizování letiště zde budou moci přistávat i vícemístné vrtulové letouny," doplnil Bína.

Dotace je proti pravidlům města

Náměstek primátorky Jiří Madar s vedením Aeroklubu vedl již několik jednání a 
s jednorázovým příspěvkem to vypadá velmi slibně.

„Žádost o 110 tisíc sice podali pozdě, takže fond je v současnosti vyčerpaný, nicméně jsem písemně i osobně panu Bínovi oznámil, aby klub požádal o dotaci znovu začátkem roku. Město to určitě podpoří," uvedl Madar.

Ve věci měsíční provozní dotace 70 tisíc zůstává však náměstek skeptický. „To poskytnout nemůžeme, je to proti pravidlům města. Mohu ovšem klub i veřejnost ubezpečit, že máme zájem na tom nalézt řešení. Letiště ke krajskému městu patří, takže budeme hledat jiné možnosti podpory," doplnil Madar.

Letiště s oficiálně uznaným statutem mají i mnohem menší města než je krajské Ústí, a to například Most, Chomutov, Roudnice nad Labem či Česká Lípa.