„Podle mých informací máme v našem městě umístěno 5 700 reklamních poutačů. To je naprostá epidemie," vysvětlil důvody rozhodnutí Martin Hausenblas, náměstek ústeckého primátora (PRO! Ústí).
Poutače zmizí nejenom třeba z parkoviště pod Mariánskou skálou, ale také z míst, jako je Městský stadion, a dokonce i poutače na Lidickém náměstí.
Rozhodnutí o odstranění reklamních billboardů z městských nemovitostí pak bude magistrát stát 600 tisíc korun ročních příjmů, jež z toho plynuly. „Myslím, že tuto cenu rád zaplatím," prohlásil náměstek Hausenblas.
Právník a opoziční zastupitel František Nesvadba (ODS) prohlásil, že vedení v tomto fandí, ale je spíš skeptický. „Bude to obtížná práce a byl bych rád, kdyby to město nezatížilo řadou právních sporů s nejistým výsledkem," řekl.
Právník a zastupitel Nesvadba také upozornil, že největším oříškem bude samotné stanovení městského předpisu.
„Jde o to, co si může samospráva dovolit, a co ne. Bude poměrně obtížné v rámci jejích pravomocí regulativ nastavit tak, aby byl jednoznačný, vykonatelný a v souladu s právním řádem. Asi bych nejprve zjistil, jak to dělají jinde," poznamenal František Nesvadba.
Jeho slova v podstatě potvrzuje Jan Postránský, majitel Interhotelu Bohemia. Ten někteří kritizují právě kvůli poutačům, například obří LED obrazovce. „Pokud by nám přikázali tu obrazovku sundat, tak bychom se určitě bránili," varoval.
Na druhou stranu souhlasí s tím, že do určité míry by asi bylo reklamní plachty a plakáty sjednotit. „Nedovedu si ale představit sjednocování reklamních cedulí na obchodech. To je nesmysl," poznamenal Postránský.