Starostové obvodů volají po komplexní koncepci, která by parkování regulovala například takzvanými modrými zónami. Mluvčí města Romana Macová řekla, že radnice má studie, které by měly zvýšit počet parkovacích míst. Kolik jich v krajském městě chybí a kolik by jich studie měly přinést, ale magistrát neupřesnil.

NA TERASE CHYBÍ 1500 MÍST

„Město má zpracované studie dopravy v klidu pro jednotlivé městské části, které uvádějí i přibližný odhad deficitu. Městské obvody zajišťují výstavbu malých doplňujících parkovacích ploch v souladu se studiemi," řekla Macová.

Nedostatek parkovacích míst je ve všech ústeckých sídlištích. Zřejmě nejvíc jich chybí v obvodě Severní Terasa, podle údajů místní radnice 1500. Obvod dokončuje stavbu parkoviště na sídlišti Severní Terasa, kde přibude 96 míst.

„Zároveň bude sloužit i jako odstavné parkoviště pro návštěvníky centrálního parku, ale ani to bohužel nestačí," řekla starostka obvodu Renata Zrníková (Vaše Ústí).

Další parkoviště chystá radnice na sídlišti Dobětice. „Tam je situace ještě složitější, protože je tam největší koncentrace obyvatel na nejmenší plochu. Proto připravujeme projekty, které jsou téměř před dokončením," doplnila Zrníková.

Ve dvou ulicích uvedeného sídliště by tak mělo přibýt asi 130 míst. Další projekty na nová parkovací místa chystá radnice s magistrátem. „Věřím, že během dvou tří let se tyto projekty podaří zrealizovat. Samozřejmě bude záležet na financích, protože náš městský obvod nemůže financovat takto velké projekty," doplnila Zrníková. Radnice se přiklání k tomu, aby magistrát řešil nedostatek míst koncepcí pro celé město.

STUDENTI ZAPARKUJÍ AUTO NA 14 DNÍ

Podle místostarosty centrálního městského obvodu Karla Kariky (PRO!Ústí) by byly řešením zóny, které teď rozšiřuje Praha. „Problémem není ani tak nedostatek parkovacích míst, ale velký počet aut. Zóny by ze sídlišť a dalších míst dostaly firemní auta a dodávky," řekl Karika.

Také centrální obvod má řadu míst, kde lidé nemají večer prakticky žádnou možnost zaparkovat. Podle Kariky je to například v okolí univerzitního kampusu v centru města. „Studenti přijedou až ke kampusu, zaparkují auto na 14 dní a lidé, kteří přijedou z práce, nemají kam zaparkovat. Pokud bychom měli rezidenční zóny, nechali by studenti své vozy na okraji města," dodal Karika.

Ústí řeší i nízký výběr za zpoplatněné parkovací plochy především v centru. Podle posledních údajů platí parkovné jen zhruba 40 procent řidičů.

„Technicky a odborně jsou v současnosti připravena řešení jak pro navýšení míst, tak pro efektivnější výběr zpoplatněných parkovacích ploch, o nichž bude vedení města jednat," dodala Macová. Jak chce radnice přimět řidiče platit, ale neupřesnila.