Kraji tak hrozí, že pro předpokládaný start provozu v červenci příštího roku nebude mít potřebné autobusy. Kraj s verdiktem nesouhlasí a chystá rozklad.

„Úřad shledal ve správních řízeních, že zadavatel postupoval v rozporu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Nestanovil lhůtu pro podání žádostí o účast tak, aby byla zajištěna přiměřená doba pro úkony dodavatelů k přípravě a podání žádosti o účast,“ zdůvodnil rozhodnutí ÚOHS jeho mluvčí Martin Švanda. Úřad soutěž zrušil a současně zakázal uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem.

Krajský náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek se závěry ÚOHS nesouhlasí. „Určitě podáme rozklad. Rozhodnutí je plné nesrovnalostí. Máme několik zájemců a úřad tvrdí, že není přiměřená doba,“ podotkl Komínek.

Podle mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělové se s verdiktem ještě seznamují právníci krajského dopravce.

Námitku podala firma MKPK Transport, která však nemá v předmětu podnikání ani leasing, ani jinou činnost týkající se autobusů. Nemá dokonce ani vlastní webové stránky či jiné kontakty kromě písemné adresy.

VYHROCENÉ VZTAHY

Podle údajů v obchodním rejstříku lze však dohledat několik známek propojení se společností BusLine, která v Ústeckém kraji zajišťuje část provozu: MKPK Transport sídlila pod jiným názvem na stejné adrese v Praze jako firma BusLine, její jednatel Marcel Smejkal navíc působí ve firmě, v níž dříve působil také majitel BusLine Jakub Vyskočil. Společnost BusLine na dotazy ke spojení s touto firmou nereagovala.

Vztahy mezi krajem a BusLine jsou v poslední době značně vyhrocené. Firma uvedla, že své aktivity v Ústeckém kraji prodala společnosti Autobusová doprava Podbořany, ta je rovněž personálně propojená s MKPK Transport. Spor se týká především navýšení mezd řidičů.

Ústecký kraj chce postupně veškerou autobusovou dopravu zajišťovat vlastní firmou, a to právě loni založenou Dopravní společností Ústeckého kraje.