Je tichý a černý, na první pohled nečeský. Vyrobila jej čínská společnost CRRC, zhlediska tržeb absolutní král na trhu kolejových vozidel. Sirius pojme 300 cestujících, měří přes 111 metrů a jeho nejvyšší rychlost je 160 kilometrů za hodinu.

V původních plánech měla soupravu využívat společnost Leo Express, nakonec jezdí pod vlajkou RegioJetu. Leo Express měl objednané tři jednotky s opcí na desítky dalších, od smlouvy ale ustoupil kvůli nesplněné dodací lhůtě.

Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem.
Pouze dva lidi u pacienta a s rouškou. Nemocnice v Ústí omezila návštěvy

RegioJet soupravu nasazuje od pondělí každý den v rámci vybraných rychlíků mezi Ústím nad Labem a Kolínem, do severočeské metropole vlak zavítá čtyřikrát denně. Jeho využitím dochází k vylepšení kvality vozidel na této trase, na které provozovatel v minulosti čelil kritice za neustálé výpadky a zkracování souprav.

Sirius - Čínský vlak zkrášluje trať mezi Ústím a KolínemInteriér vlaku Sirius, který v rámci zkušebního provozu jezdí mezi Ústím nad Labem a Kolínem.Zdroj: Deník/Jan Pechánek

„Délka provozu je plánována na období tří až čtyř měsíců. V současné době nebudeme poskytovat podrobnější informace ohledně obratů vlaků. Veškeré další detaily může poskytnout pouze majitel jednotky, společnost CRRC,“ řekla tisková mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.

Drážní hasiči vrací lokomotivu zpět na koleje.
V Ústí nad Labem vykolejila lokomotiva. Při nehodě se nikdo nezranil

Celkem mají soupravy během výše zmíněné doby najezdit téměř padesát tisíc kilometrů. Rychlík zaujme nejen jiným vzhledem a černou barvou, ale také nezvyklým interiérem, na kterém se podepsala čínská výroba. Raritou jsou například místa na stání s opěrkami.

V případě, že zkušební jízdy během následujících měsíců proběhnou bez problémů, lze v blízké budoucnosti očekávat více takových souprav na české železniční scéně.

Mohlo by vás zajímat: Oživený hlavák si Ústečané chválí. Problémová místa jsou jinde, myslí si

Zdroj: Deník/Jan Pechánek