Rekonstrukce trati začala loni v září, hotová byla v listopadu. Dosavadní opravy vyšly Správu železnic na 37 milionů korun. Zahrnovaly opravu propustků a mostků, výměnu pražců na výhybkách nebo úpravu geometrie.  

Poprvé vyjedou vlaky na obnovenou část Kozí dráhy mezi Děčínem a Telnicí v sobotu 26. března, tedy o týden dříve než všechny ostatní turistické linky v kraji. Hejtmanství totiž nechce, aby při jejich spuštění zaniklo obnovení provozu na Kozí dráze. První cestující vyjedou z Děčína v půl desáté, cesta do konečné stanice bude trvat 45 minut. „V Telnici bude připraven slavnostní program, jehož součástí bude například promítání filmu Zaniklé lokálky nebo výstava fotografií,“ řekl náměstek hejtmana Jiří Řehák. 

Právě kraj dopravu na Kozí dráze objednal, bez jeho objednávky by se trať opravy nejspíše nedočkala. Turistická linka bude jezdit pouze o víkendech, vždy čtyři páry vlaků. První vyjede v 7.36 hodin z Děčína, poslední spoj z Telnice vyrazí v 19.38 hodin.

Děčínskem a Českolipskem v sobotu 21. srpna jezdí parní vlak
Děčínská Šlechtična dojezdila. Příští rok ji čeká generální oprava

Kraj usiloval o zprovoznění trati už loni, kdy uplynulo 150 let od otevření podkrušnohorské železnice, opravit se ji ale do podzimního výročí nepovedlo. 

Na první jízdu by měl do Děčína dorazit zvláštní vlak, který přiveze fanoušky železnice z Prahy nebo Ústí nad Labem. Na své si přijdou nejen milovníci kolejových vozidel, ale i filatelisté. U příležitosti obnovení provozu bude k mání příležitostné poštovní razítko. „V sobotu si bude možné nechat orazítkovat dopisy nebo pohledy na poště Děčín 1, tedy v Obloukové ulici. Razítkovat se bude celý následující týden,“ řekl Deníku Petr Fiše z Českojiřetínského spolku, který se podkrušnohorské železnici dlouhodobě věnuje. Tento spolek vydává obnovené Krušnohorské noviny, v jejichž posledním čísle se věnuje i příběhům z Kozí dráhy vedoucí pod Krušnými horami. 

Lužická nemocnice v Rumburku. Archivní foto
Kraj poslal na rumburskou nemocnici 200 milionů, dalších 200 pošle příští rok

Proti obnově železničního provozu na této trati vystupovali někteří komunální politici. Především představitelé Děčína prosazovali myšlenku transformace trati na cyklostezku. Oproti tomu se zástupci obcí především z Ústecka a Teplicka zasazovali o obnovení provozu, ideálně v původním rozsahu. 

Poslední pravidelné osobní vlaky projely celou Kozí dráhu z Děčína do Oldřichova u Duchcova v prosinci 2007. O ukončení dopravy rozhodlo tehdejší vedení Ústeckého kraje. Přestože po trati jezdily turistické vlaky, její stav se postupně zhoršoval. Jako první byl výlukou uzavřen úsek z Chlumce do Oldřichova, který je nyní částečně rozkradený. Před sedmi lety pak přestaly jezdit příležitostné vlaky mezi Děčínem a Telnicí.