Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky mezi Mostem a Ústím budou jezdit rychleji. Chystá se další rekonstrukce

Chabařovice - Železničáři připravují rozsáhlou rekonstrukci na trati mezi Chabařovicemi a Teplicemi. Vyměňovat se budou koleje, opravovat mosty či stanice. Náklady na investici se odhadují na miliardu korun. Rychlíky z Chebu přes Most a Ústí do Prahy a další vlaky budou zřejmě v úseku během oprav jezdit po jedné koleji. Řekl to mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. Rekonstrukce by měla začít v roce 2019.

30.11.2016
SDÍLEJ:

Nádraží Krupka - Bohosudov.Foto: Deník/Roman Nešetřil

Záměr nyní kvůli posuzování vlivu stavby na životní prostředí zveřejnil krajský úřad. Vyplývá z něj, že měnit se bude 12 kilometrů kolejí na jedné trati, opravovat se budou dva mosty, dalších devět se bude sanovat a zásah čeká také devět propustků.

KOMPLETNÍ OPRAVA NÁDRAŽÍ KRUPKA - BOHOSUDOV

Kompletní rekonstrukce trati z Chabařovic do Bohosudova a odtud do Teplic zahrnuje také opravu samotné železniční stanice Krupka - Bohosudov. "Stanice Chabařovice a Teplice součástí stavby nejsou. Co se týče druhé traťové koleje v úseku Bohosudov - Teplice, ta již byla rekonstruována v letech 2008-2009, proto dojde pouze k drobným úpravám její polohy a rekonstrukci mostů," uvedl Illiaš.

V současnosti vlaky jezdí mezi Chabařovicemi a Teplicemi rychlostí 80 až 110 kilometrů v hodině, po opravách se rychlost zvýší na 120 až 135 kilometrů v hodině. "Předpokládaná úspora jízdní doby osobní dopravy v řešeném úseku bude asi jedna minuta," řekl mluvčí.

Peníze na nákladnou investici by chtěl správce trati získat mimo jiné z fondů Evropské unie. S realizací stavby přípravná dokumentace počítá v období od března 2019 do června 2021.

JEDNOKOLEJNÝ PROVOZ PŘINESE ZPOŽDĚNÍ

Práce budou postupovat po etapách s jednokolejným provozem. Zřejmě tak nebude nutné zajišťovat náhradní autobusovou dopravu. Vlaky budou jezdit po jedné koleji a v místě prací pomaleji, tedy rychlostí asi 50 kilometrů v hodině. "Předpokládaná zpoždění vlaků osobní dopravy se budou pohybovat v rozmezí pět až deset minut," zmínil Illiaš.

Nejnáročnější bude kromě rekonstrukce stanice Bohosudov zřejmě výstavba nového podjezdu v Teplicích v ulici Emilie Dvořákové, který nahradí stávající přejezd. "Do nového podjezdu bude zároveň převedena trolejbusová doprava ze stávajícího nevyhovujícího podjezdu, který bude ale nadále využíván pro pěší, případně pro vedení inženýrských sítí," doplnil mluvčí.

Autor: ČTK

30.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Monika Ryšlinková a Tomáš Kočí

Lásku vyměnil mladý pár za volby. Tomáš s Monikou zasedli v komisích

Stále více lidí si pořizuje ježka jako domácího mazlíčka. Vhodný je k tomu například africký ježek bělobřichý. Pokud ale chcete „zachránit“ ježka z lesa či parku, zjistěte si nejprve, zda vaši pomoc skutečně potřebuje.

Ježci nabírají kila. Zvládnou to i bez lidí

Zelení: Celio si zapálilo svou skládku samo. Absurdní, reaguje společnost

Ústecký kraj - Za srpnový velký požár na skládce Celio u Litvínova padlo trestní oznámení. 

AKTUALIZOVÁNO / SLEDUJEME ON-LINE

ON-LINE: Sleva za lístky, gel proti žloutence. Ústecký kraj volí poslance

Ústecký kraj /FOTOGALERIE/ - O 14 poslaneckých míst má v Ústeckém kraji zájem 565 registrovaných kandidátů na soupiskách 24 stran a uskupení. Kdo uspěje?

Semafor, kam se podíváš. Řidiči mířící do Ústí nebo Hřenska musejí být trpěliví

Děčín, Ústecko /FOTO/ – Řidiči v Děčíně zuří. Dopravu totiž komplikují další rozkopané silnice. Tentokrát se musí obrnit trpělivostí lidé mířící z Děčína do Ústí nad Labem nebo opačně, hned tři semafory pak potkají i na cestě přes Loubí do Hřenska.

FOTO: Lanovka na Komárku prochází revizí, jezdí pouze o víkendu

Komáří vížka - 65 let stará sedačková lanovka z Krupky na Komáří vížku prochází v těchto dnech technickou kontrolou a údržbou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení