Najít v ústeckých ulicích nepojízdný vrak není již tak snadné jako v minulých letech. Podle radnic jich v poslední době razantně ubylo. Pro samosprávu to znamená příjemné zprávy, protože vraky radnice často musely uklízet ze peníze z rozpočtů.

Strážníci už na vraky nenarážejí

Pokud chtěly nějaký vrak odstranit, musely nejprve na dva měsíce umístit na úřední desku upozornění pro majitele, že ho má odklidit. „Po pravdě máme takovýchto oznámení mnohem méně než v uplynulých letech. Lidé si nejspíše začali ze zahraničí vozit pojízdná auta a ne vraky na předělání," soudí tajemník Severní Terasy Petr Vlasák.

Trend dosvědčují i poznatky ústeckých strážníků, kteří při svých pochůzkách na vraky často naráželi a pak na ně radnice upozorňovali. „V současné době nemůžeme téměř žádný najít," uvedl zástupce ředitele ústecké městské policie Jan Novotný.

Přesto se některé nepojízdné automobily vyskytují. Například v ulici Dukelských hrdinů stojí podle internetových stránek centrální radnice bílý Renault Master. Čas na jeho odstranění má majitel do října.

Přemísťování v Roudníkách

Podobné zkušenosti hlásí i města a obce v okolí Ústí. Podle starosty Chabařovic Josefa Kusebaucha nejspíše pomohly předpisy, které zamezily takzvanému polopřevodu. Chabařovická radnice řešila hlavně problémy v Roudníkách, kam si staré automobily údajně vozil jeden z místních živnostníků.

„Vyvěsili jsme výzvu na úřední desku. Vrak zmizel, ale zanedlouho se objevil na jiném místě," popsal zkušenosti Kusebauch.

Ve Velkém Březně se podle starosty Michala Kulhánka snaží výzvy pokud možno nezveřejňovat. Pomáhá, že se tu lidé navzájem znají. „Snažíme se majitele najít a předem se domluvit," uvedl.

Někdy se ale majitele vraku úřadům najít nepodaří. I když zjistí údaje o vozu třeba z čísla motoru nebo karoserie. „Poslední zapsaný majitel tvrdí, že auto před lety prodal a již řetězec nedohledáme," vysvětlil Vlasák. Pak vše musí radnice dát ze svého.