Pařížská ulice jako jednosměrka? I na takovou možnost by se mohli ústečtí řidiči připravit. V září totiž bude hotový dopravní model centra Ústí. Díky němu si magistrát bude moci udělat obrázek, jak to dopadne v případě jakékoliv dopravní změny.

MĚLA BY NÁSLEDOVAT CELÁ ŘADA ZMĚN

Co se Pařížské ulice týká, důvodem pro její zjednosměrnění by se mohla stát i snaha zkulturnit ji. „Minimálně by bylo potřeba zkusit, jak by se tu dala doprava usměrnit. Je ale třeba ji posoudit jako celek v centru. Možná by stálo zato odstranit parkovací stání,“ navrhl ústecký architekt a zastupitel Jan Hrouda (Pro! Ústí).

Podle náměstka ústecké primátorky Pavla Dufka (UFO) dopravní model ukáže, co by následovalo, kdyby se Pařížská změnila v jednosměrku. „Záleží na dopravní policii, ta se k podobným nápadům vyjadřuje. Nehledě na to, že by s tím souvisela řada dalších změn,“ upozornil náměstek.

Poslední dopravní nehodu tu policie řešila v pondělí. Řidič Peugeotu 206 jel na mokré silnici příliš rychle a naboural do zábradlí na křižovatce s Velkou Hradební.

Auto narazilo do zábradlí přímo před redakcí Ústeckého deníku
FOTO: Auto narazilo do zábradlí přímo před redakcí Ústeckého deníku

To si navíc vyžádalo kromě týmu vyšetřovatelů další dva policisty, kteří odkláněli dopravu dlouho potom, co všichni ostatní, včetně řidiče, už dávno odešli. Stáli tu minimálně další hodinu, než přijela odtahová služba.

Policejní mluvčí Veronika Hyšplerová poznamenala, že nelze jediným opatřením, v tomto případě zjednosměrněním ulice Pařížská, vyřešit jakoukoliv dopravní situaci.

„Pouze by to tuto ulici vytrhlo ze současné dopravní koncepce. Takové opatření by muselo navazovat na celý komplex dalších dopravních opatření. Jinak by bylo naprosto neúčinné,“ upozornila.

CELÁ ULICE PŮSOBÍ NEUTĚŠENÝM DOJMEM

Pařížská se ovšem kromě neukázněných řidičů a dopravní zátěže potýká i s dalšími problémy. Poničený a nehezký chodník, minimum košů na odpadky, které by snesly lepší design, žádná zeleň, sem tam omšelá omítka nebo nepovedená reklamní cedule.

„Potřebovalo by to celé vylepšit. Souvisí to s ostatními ulicemi, Masarykovou třídou, Hradební, oběma náměstími. Pomohly by oprava chodníku, výměna mobiliáře, nejsem příznivcem mobilní zeleně, takže spíš záhony, stromy. Když město upraví ten prostor, třeba to přitáhne lidi, klesnou ceny nájmů obchodních prostorů a stoupnou zisky,“ myslí si Hrouda.

Nájmy jsou tu skutečně vysoké. „Začínali jsme kolem 50 tisíc korun měsíčně. Až šéf pohrozil, že odejdeme. Tak se nakonec dohodli na zhruba 35 tisících, ale i tak je to dost,“ líčila jedna z prodavaček ve zdejších obchůdcích.

Výše nájmů dle ústeckého realitního makléře Zoltána Modróczkiho souvisí s tím, že Ústí nemá klasickou obchodní ulici jako Pařížská v Praze nebo Krupská v Teplicích.

„Majitelé toho využili. Před postavením Fora a Clarionu nájmy stály až 12 tisíc za metr. Někteří to přehodnotili, když nájemníci odcházeli co půl roku. Ale i v Clarionu nebo ve Foru jsou vysoké nájmy,“ upozornil Modróczki.

Náměstek primátorky Ústí Dufek vysvětlil, že v Pařížské stromy nelze vysázet kvůli sítím a tomu, že by jim tu nebylo dobře. „Jakmile vodárny dodělají renovaci vodovodu v Hradební, začneme v Pařížské s opravami chodníků i silnice. Na jaře sem dáme i pyramidky s květinami,“ dodal.

Masarykova ulice v Ústí nad Labem.
Ústí chce zkulturnit "Masaryčku". Bude pro auta zase uzavřena?