V pátek 23. října také schválí zadání a termín výběrového řízení na nového ředitele, který by měl do funkce nastoupit k 1. lednu 2016. Vybrat ho má zvláštní komise, jejíž složení zatím není známé.

Ředitel - manažer

„Podle směrnice musí být v komisi úředník z odboru, člen rady a pět odborníků, které oslovíme," řekl náměstek primátorky Jiří Madar. V čele ZOO má podle slov primátorky Věry Nechybové stát všestranný člověk.

„Ústecká zoo ztrácí již několik let kredit jak u odborné veřejnosti, tak v porovnání s jinými tuzemskými zoologickými zahradami. Nový ředitel musí být manažerem, dobrým hospodářem a motivátorem. To bohužel pan Bálek nebyl," sdělila Nechybová.

Za odvolaného ředitele Jiřího Bálka se přitom postavila Unie českých a slovenských zoologických zahrad, management ústecké zoo i opoziční zastupitelé. Naopak část zaměstnanců proti Bálkovi podepsala petici, kde ho viní z nevhodného chování.

„Petice jen dokresluje celkovou atmosféru v zoologické zahradě, nebyla hlavním důvodem pro odvolání, tím byly při kontrole zjištěné nedostatky v hospodaření," upřesnila primátorka.

Fotky nepořádku

Jedním z kritizovaných pracovníků zoo je také vedoucí technického provozu Jiří Hanzlík. „Tady vidíte fotografie ze zahrady, ze skladu, z nádvoří. Vidíte všude ten nepořádek? Nelze přeci mluvit o panu Hanzlíkovi jako o vedoucím pracovníkovi. Jestliže takový bordel trpěl, měl vyletět. Teď je ale nemocný a nekomunikuje," řekl pověřený ředitel zoo Bořek Voráč.

Hanzlík byl jedním z iniciátorů petice, kterou podepsaly desítky zaměstnanců. „Část zaměstnanců mi volala, sami se báli něco udělat, mají hypotéky, děti a nechtěli ztratit práci," říká Hanzlík, který je už 5 měsíců na nemocenské.

Působí ale dál jako předseda krajské futsalové komise a jako rozhodčí píská řadu zápasů. „Je to můj koníček a dělám to, když mám vycházky. Vyčítají mi na základě fotek nepořádek v zoo, teď zase futsal. Je to hon na čarodějnice," uvedl Hanzlík.

Podle odvolaného ředitele Bálka byl přitom právě Hanzlík zodpovědný za některé projekty, které mu teď vedení města vyčetlo. „Většina té zakázky probíhala v době, kdy nastoupil pan ředitel a měl si to ohlídat," reagoval na to Madar.