"Jsou to speciální chladiče pro elektrárnu v Rusku," uvedl Hradský k nákladu. Přeložení trvalo několik hodin, z Děčína zařízení poputuje do Německa a odtud dál do Antverp v Belgii.

Loď u Velkého Března uvízla ve čtvrtek, trup byl proražený na čtyřech místech. Hasičům se podařilo zacelit všechny trhliny a odčerpat vodu ze strojovny v sobotu před polednem. Poté loď remorkér dotlačil do zhruba 20 kilometrů vzdáleného přístavu v Děčíně. Příčiny poškození lodi zatím nejsou známé, stejně jako přesná výše škod. Firma je ale odhaduje řádově na miliony. Oprava potrvá asi měsíc.

Lodní dopravu na Labi ztěžují extrémní sucha i neodklizené nánosy v korytě řeky po povodních. Velká voda na začátku června přinesla 150 000 metrů krychlových nánosů, odklízí je jediný buldozer, řekl nedávno ředitel závodu Dolní Labe Povodí Labe Jindřich Zídek. I proto je hladina vody nyní tak nízko, že velké lodě po řece prakticky nemohou plout. Ztroskotaná loď ve čtvrtek mohla vyplout z Lovosic jen díky tomu, že Povodí Labe uměle zvýšilo hladinu o 40 centimetrů. Zatím se neví, co způsobilo proražení trupu. Pracovníci Povodí Labe žádnou překážku v řece neobjevili.