Tím ale práce na rekonstrukci dožilého mostu teprve začaly. „Teď se bude sanovat spodní stavba, v podpěrách a pilíři budou odbourány staré úložné prahy a zbudovány nové,“ popsal Marek Urválek, který měl na akci stavební dozor za investora Správu železnic.

Původní dvě ocelové železniční mostní konstrukce byly v už tak špatném technickém stavu, že jejich oprava by byla finančně nevýhodná, takže se přistoupilo k jejich úplné náhradě. Nové průběžné kolejové lože sníží hluk projíždějících vlaků.

Doprava pod ústeckou Větruší.
Pozor pod Větruší. Dnes tam uzavřou silnici, v akci bude obří jeřáb

Řidiče čeká na silnici z centra do trmického Globusu dopravní omezení. Výluka dotčené trati potrvá do té doby, než se osadí nový most, což by mělo být v dubnu. Celkové práce by měly skončit v říjnu. Náklady na tuto stavebně náročnou rekonstrukci mostu čítají přes 90 milionů korun.

Mohlo by vás zajímat: Sirius na scéně. Vlak z Číny zkrášluje trať mezi Ústím a Kolínem

Zdroj: Deník/Jan Pechánek