Od 1. ledna 1912 až do 31. prosince 1955 byla Telnice spojena s Ústím nad Labem tramvají. Jednokolejná trať končila na Telnici smyčkou před budovou dnešního nádraží ČD.

Od roku 1917 byla vybudována samostatná vlečka k dolu Gustav. V noci sloužila trať jako nákladní, tramvají se vozilo uhlí do elektrárny a do přístavu. V provozu bylo 5 nákladních tramvají s 22 vlečnými vozy. Po druhé světové válce jezdila z Ústí do Telnice linka č. 1 každou hodinu, v neděli byl provoz posílen. Snad každý z Bukova ví, co se stalo 13. července 1947. Na místě bývalé točny na Telnici mělo být vybudováno dětské hřiště. Dnes je tam dům pro seniory. 

V roce 1871 byl zahájen provoz na železniční trati, které se říká Kozí dráha. Jezdilo se z Děčína pod Krušnými horami přes Telnici do Oldřichova u Duchcova.

Místo zámku na Telnici najdete už jen kapli Ledebour. Při pátrání mi pomohl Jan Kolísek a starosta Jan Doubrava.
Místo zámku na Telnici najdete jen kapli Ledebour. Víme, jak se k ní dostanete

V roce 2007 byl provoz na trati ukončen. Hodně se o Kozí dráze psalo, dokonce vznikl i televizní dokument.

„Koleje zarůstaly travou, někde zmizely zcela. V roce 2021 bylo rozhodnuto Kozí dráhu částečně zachovat pro další generaci. Hodně se před nádražím pracovalo, je tam halda vytrhaných pražců, nový železniční povrch. V dubnu má být vypraven první motoráček, přesné datum ale neznám. Jezdit se má jenom o víkendech," svěřila se usměvavá paní, která se fotit nechtěla.    

V roce 2015 vznikl Spolek pro obnovu památek a podporu kulturních tradic obce Telnice. V hledáčku nadšenců je i kostel sv. Josefa (1910), který už delší dobu bojoval o přežití, jednu dobu sloužil dokonce jako sklad. „Uvnitř kostela jsem nikdy nebyla, ale držím mu palce. Opravena byla věž, nová jsou vitrážová okna," tvrdila pamětnice.    

První letošní akce se má uskutečnit na Miladě v sobotu 5. února pod názvem Winter Milada Run. Informaci o chystané zimní akci poskytla Deníku ústecká běžecká autorita Zuzana Kotěšovcová. Snímky jsou z loňského léta, nová dokumentace bude víc klouzat!
Stromečky vyhodili, zimní běh na Miladě bude v únoru. Ceny předá klaun a medvěd

Proti nádraží vede silnice do Liboňova.  V únoru 1929 byl založen spolek s názvem „Sdružení přátel hvězdárny německé univerzity v Praze.

Na jaře zakoupil spolek v Liboňově u Telnice pozemek na jižním svahu Krušných hor. Projekt na hvězdárnu zpracoval pan František Eis z Ústí nad Labem. Stavitelem byl pan Richard Wagner z Varvažova, syn Karla Wagnera, který postavil v roce 1913 rozhlednu na Nakléřově. Hvězdárna byla postavena na kopci, tenkrát tam vysoké stromy nebyly, půlkulatá střecha byla vidět z velké dálky. Uvnitř byl dalekohled o průměru čočky 16 cm, který umožňoval 300násobné zvětšení. Hvězdárna v Liboňově zanikla koncem roku 1945. Moc fotek se nezachovalo, zmizela technika i mramorová deska vážící 200 kg.   

Telnici znají hlavně sportovci. Od roku 1986 se na Zadní Telnici pořádá při ukončení zimní sezony lyžařský závod Telnický rohlík. V posledních letech bývá problém se sněhem, ale termín pro letošní rok je už znám (12. 3. 2022). Když napadne sníh, v Adolfově je běžkařská stopa, sněžná děla lemují několik sjezdovek, v provozu je nová moderní sedačková lanovka. Běhá se i v létě. Hodně lidí už zná termín Telnický kecky.